20170305

Basikal Lipat Baru


Alhamdulillah. Basikal lipat/folding bike baru sampai. Jenama Gammax, 24" wheel, alloy frame dan 24 gear. Saya beli secara online dari neocycle.com.my, antara kedai basikal online yang popular di Malaysia. Senang beli dari online. Tak perlu susah payah pergi kedai, angkut barang dan bawa balik. Just order dan barang akan sampai depan rumah. Jimat minyak kereta, tenaga dan masa.

Saya memilih folding bike kerana ia menjimatkan ruang. Ia juga mudah dibawa dalam bonet kereta berbanding basikal biasa. Saya tak pasti bagaimana prestasi basikal ini. Saya akan update di blog nanti setelah menggunakan folding bike ini dalam beberapa xpdc.

Sebenarnya saya beli basikal ini untuk tujuan touring (ekspedisi jarak jauh). Untuk touring, saya perlu pasang beberapa alat tambahan seperti pannier rack depan belakang, bag pannier, bar end, dan lampu depan belakang. Ada alatan saya beli dari China dan ada dari kedai tempatan. Untuk produk dari China, ia ambil masa untuk sampai ke Malaysia. Saya guna penghantaran melalui kapal, sangat murah tetapi lambat sampai. 

Harap pelawat blog ini dapat tunggu trip Osem Adventure seterusnya. Asyik ekspedisi berkayak sahaja, kali ni kita cuba ekspedisi berkayuh pula. Hehe. Jumpa lagi.
           

5 comments:

  1. Terbaik bro. Pls update selalu sbb boleh bagi ktorg motivasi nak beraktiviti outdoor. Ngeh ngeh

    ReplyDelete
  2. Berape rege beskal tu boh?

    ReplyDelete
  3. Looks like a nice bike bro.

    ReplyDelete
  4. cantik basikal baru. Pusing Malaysia la lepas ni. hehe

    ReplyDelete
  5. 好的自行车 Keep up the good works :)

    ReplyDelete